Om prospects of klanten voor een product te winnen, moet je ook tijd en moeite investeren in marketing: een autofabrikant moet de voordelen van zijn nieuwste auto bekendmaken via advertenties, tv-clips en radioverslagen, net zoals een drankenfabrikant dat heeft gedaan. om de unieke verkoopargumenten van zijn nieuwe drankje bekend te maken. Maar zelfs aanbiedingen die op het World Wide Web worden gepubliceerd, zoals een online winkel of blog, kunnen alleen worden bereikt met de juiste advertentiestrategie voor het gewenste succes. De klassieke print- en televisiemedia spelen hier echter een ondergeschikte rol, aangezien de advertentiekosten voor deze media vele malen hoger zouden zijn dan het budget van de meeste bloggers. Omdat bloggers hun doelgroep alleen op internet kunnen vinden, is één maatregel onvermijdelijk: je eigen blog optimaliseren voor zoekmachines.

Waarom SEO zo belangrijk is voor bloggers

Het runnen van een blog is voor veel verantwoordelijken een zaak van hun hart. U geeft commentaar op onderwerpen die u persoonlijk interesseren of informeert de lezer over wat u in het recente verleden heeft meegemaakt. Hoeveel mensen een geschreven artikel uiteindelijk bereikt, is meestal minder vanwege de kwaliteit dan door het bereik van het artikel. Als bloggen van een hobby in een beroep moet veranderen, heb je uiterlijk te maken met de vraag hoe je bezoekers naar je blog kunt lokken en het bezoekersaantal continu kunt vergroten. De positionering in de zoekresultaten van zoekmachines – vooral Google – speelt een doorslaggevende rol, omdat de meeste lezers hun weg naar blogposts doorgaans vinden via de populaire zoekmaskers – vooral via de eerste pagina met resultaten. Zeer weinigen zijn specifiek op zoek naar een blog. Het doel van SEO voor blogs moet daarom zijn om de individuele berichten en het hele project af te stemmen op de typische zoekopdrachten van die gebruikers die geïnteresseerd zijn in het blogonderwerp. Anders bereik je misschien wel een goede ranking, maar de gehoopte toename in traffic komt niet voor omdat de doelgroep in de korte preview in de zoekresultaten al kan zien dat de aangeboden content voor hen niet interessant is. Het optimaliseren van uw blog voor zoekmachines is dus een zeer complexe onderneming waar u veel moeite en tijd in moet investeren. Maar het SEO-gebied biedt ook de mogelijkheid om concurrenten die actief zijn in een vergelijkbaar vakgebied te overtreffen en om uw blog een voorsprong te geven in de strijd om het voordeel van de lezers.

SEO bloggen: hoe kan ik mijn blog optimaliseren?

Met zoekmachine optimalisatie worden alle maatregelen bedoeld die dienen om de plaatsing van een webproject in de zoekresultaten van zoekmachines te verbeteren. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de twee disciplines on-page en off-page optimalisatie, die in combinatie de grootst mogelijke slaagkans beloven voor het verbeteren van plaatsing. Hoewel alle SEO-optimalisaties die rechtstreeks op de blog worden uitgevoerd (teksten, koppen, afbeeldingen, metadata, enz.) On-page maatregelen zijn, houdt off-page SEO zich bezig met alle externe factoren, waarbij linkbuilding de belangrijkste focus is.

Onpage SEO voor blogs: de belangrijkste aanpassingen

De on-page optimalisatie van een weblog omvat verschillende gebieden: De inhoud is een essentieel veld. Het feit dat hoogwaardige content een onmisbare troef is in moderne webprojecten en de basis vormt van elke marketingcampagne zou inmiddels bij iedereen bekend moeten zijn: goede teksten en interessante video’s en indrukwekkende foto’s vergroten de kans om nieuwe lezers naar je toe te trekken. blog en ze op de lange termijn behouden. Positieve gebruikersrecensies en een langere tijd die gebruikers op uw website doorbrengen, hebben een positief effect op uw zoekmachine ranking. Een even belangrijk criterium voor SEO-succes zijn de prestaties van hun eigen pagina’s, die veel operators negeren. Beschikbaarheid en vooral laadtijd zijn de afgelopen jaren en met de continue groei van mobiel verkeer steeds belangrijker geworden. Als de prestaties van de blog onvoldoende zijn, wordt dit negatief beoordeeld door zowel gebruikers als zoekmachines. Maar er zijn veel manieren om de paginasnelheid te verbeteren. U moet op de volgende dingen letten als u de prestaties van uw website wilt optimaliseren:

  • Geschikte hostingomgeving (CPU, RAM, harde schijfruimte)
  • Responsieve of aparte, mobiele lay-out
  • Geen oversized ontwerpsjablonen (thema’s)
  • Zuinig gebruik van plug-ins en scripts
  • Regelmatige databasecontroles
  • Gebruik van een content delivery-netwerk
  • Compressie van afbeeldingen en broncodes (HTML, CSS, JavaScript)